Heykeli dikilesi bürokrat !



ARDA USKAN



Hizmetli bir kadın çalıştığı evi anlatıyor, kulak misafiri oluyorum. 
"Yaşlı bir karı kocaya bakıyorum" diye başlıyor ve devam ediyor; 

"Dede çok hasta.
Hanımı da ameliyat geçirmiş.
Ama yemek yapmayı kimseye bırakmıyor. Sabahları 100 kuruş veriyorlar, yarım ekmek ve bir gazete alıyorum..." "... Kirada oturuyorlar hala.Dedenin emeklisiyle geçiniyorlar.


Evin tek lüksü benim. Maaşımı da zaten oğlu ve kızı veriyor. Son 45 lira elektrik parası geldi mesela, ilk defa kavga ettiler, "Beyefendi siz fazla televizyon izlediniz, ondan' dedi hanımı..."

 "... Oysa sadece haberleri izliyor dede, ne elektriği?
 Çamaşır desen haftada bir kere açıyorum makineyi. 
Gezmeleri yok, tozmaları yok sonra. Ama geçinip gidiyorlar işte.
 "...Oğulları Ankara'da Cumhurbaşkanlığı köşkünde çalışıyor.

 Her sabah telefon açıyor, "Canııım Babam' diye.
Onların da tek derdi, çocuklarına yük olmak zaten. Her maaş alışlarında bir milli Piyango bileti alıyorlar bu yüzden. Çıkarsa ev alıp oğullarını hiç olmadık kendi masraflarından kurtarmak. 


Bu bayramda geldiler çoluk çocuk.
Torunlara, yeğenlere bir şeylerden kısıldı, harçlık verildi..."


 "... Valla çok memnunum hepsinden. Hele bir de hafta sonu izinden döndüğümde onları pencerede kuş gibi beni bekler görüyorum ya..."

****

Bunları anlatıyor o 45 yaşındaki yardımcı kadın.
Gördüğünüz gibi ben tek sonuç çıkarıyorum;

 Bu devirde böyle bürokrat olur mu? 
İnsan 'ne yapar eder' ana babasına bir ev 'ayarlamaz mı?
' Ayarlamayan, ayarlamıyor demek ki! Biz de oturup şaşırıyoruz,
 'olması gerekene minnet ettiğimiz bir dünyada' yaşadığımızdan...
Arda USKAN - TAKVİM
*****************************

Arda USKAN'ın  yukarıda  okuduğunuz  bu makalesinden  bahsettiğim   bir bürokrat arkadaş dedi ki :

"Biz de Arda USKAN'a şaşırdık doğrusu ... Bir bürokratın  çok sayıda evi olması  gerekiyor , anlattığı  kadarıyla .. 
Ya  o  başka  türlü  bürokratlarla  karşılaşmış , düzinelerle ev sahibi olabilen  ..

Ya da  biz  o ayarda  bir bürokrat  olamamaşız , emekliliğimiz geçeli  4-5  yıl  oldu . Alacağımız emeklilik   ikramiyesi  ile   ile  bir  evin yalnızca  bir  odasını  alabiliyoruz ,  hayatı  kamuda  teknik eleman olarak çalışarak  geçmiş  bir  bürokrat sıfatıyla .. ..

Hiç yorum yok:

Web Analytics