HERKESIN BAKTIGI NOKTAYA DEGIL , BAKMANIZ GEREKEN NOKTAYA BAKIN

Amerika'da ünlü bir avukatın kaybettiği tek dava....
Ünlü bir futbolcu ,karısını öldürmekle suçlanıyordu.
Futbolcu yakalanmıştı ,ama karısının cesedi ortalıkta yoktu..
Duruşma aynen filimlerdeki gibiydi..Futbolcu sanık sandalyesinde otururken , dünyanın parasını vererek tuttuğu ünlü avukatı ta mahkeme jürisini ikna etmeye çalışıyordu.
-"Sayın jüri üyeleri:ben müvekkilimin kesinlikle suçsuz olduğunu biliyorum.bunu az sonra siz de göreceksiniz..Nasıl mı ?
Bakınız ,şimdi ona kadar sayacağım..ve müvekkilimin öldürdüğü iddia edilen karısı , işte bu kapıdan içeri girecek...
Ve saymaya başlar..1,2,3,4,5,6,7,8,9.10..!
Bütün jüri gayri ihtiyari kapıya döndü..Ama kapıdan içeri kimse girmedi...
Avukat tam bir savunma dahisi idi. En can alıcı hamlesini işte onda yaptı:
-"Sayın jüri üyeleri ,bakın sizlerde kadının öldüğüne inanmıyorsunuz.İnansaydınınz ,hepiniz kapıya dönüp te kadının gelmesini beklemezdiniz..bu durumda , buna göre adaleti yerine getirmenizi ve müvekkilimin suçsuzluğuna karar vermenizi talep ediyorum"
Jürinin bir karara varabilmesi için duruşmaya ara verildi .Ancak , Biraz sonra karar açıklandığında avukat şok oldu..Müvekkili suçlu bulunmuştu.Mahkeme sonunda bayan jüri başkanına yaklaştı.
-"Ben ,öldü denilen kadın ona kadar sayınca içeri girecek deyip te sayarken bütün jüri üyeleriniz kapıya doğru bakmıştı..Demek ki kadının öldüğüne dair kesin kanaatleri yoktu..Peki o halde nasıl böyle bir karar verdiniz ?"
-"Doğru " dedi jüri başkanı bayan
-"Herkes kapıya bakarken ben müvekkilinizin gözlerini takip ettim..ama salonda bir tek müvekkiliniz o anda kapıya bakmıyordu..."

SÖZÜN ÖZÜ :
Bir şeyi çözümlemek için ,herkesin baktığı yere değil ,bakmanız gereken yere bakmalısınız

Hiç yorum yok:

Web Analytics