BİR HAKSIZ TERFİ HİKAYESİ

Her yönetici gibi yoğunken, odama giren bir memur bana;
-" Efendim siz, birlikte çalıştığım arkadaşlarımdan birini terfi ettirdiniz. Yaş ve kıdem bakımından aramızda hiçbir fark yok. Öğrenimimiz de aynı. O benden daha yakışıklı da değil. Beni hala terfi ettirmiyorsunuz. " dedi.
Ben ise dalgınlık halinde mırıldandım :
-" Sokakta gürültü var. Duyuyor musunuz ? Nedir acaba?
-" " Gidip sorayım efendim " diye cevap verdi memur sıkkın bir şekilde.
Biraz sonra döndü.
-" Bir arabaymış efendim ..."
-" Yükü neymiş? " diye sordum.
- " Gidip bakayım efendim ... "
Biraz sonra döndü.
-" Arabanın yükü bir sürü çuval efendim."
- " Çuvallarda ne varmış?"
-" Gidip bakayım efendim."
Biraz sonra döndü.
-" Çuvallarda çimento varmış efendim..."
- " Nereye gidiyormuş bu araba? "
- " Gidip bakayım efendim. "
Biraz sonra dönüp cevap verdi.
- " X ve Y inşaat şirketinin şantiyesine gidiyormuş efendim ..."
-" Çok güzel... " dedim.
-" Şimdi bana terfi eden arkadaşınızı çağırır mısınız lütfen ? Hani haksız yere terfi eden arkadaşınızı ... "
Gitti ,çağırdı.
Haksız yere terfi ettirmiş olduğumu söylediği ,o memur geldi.
Ben mırıldandım:
-" Sokakta bir takım gürültüler oluyor, nedir acaba? "
-" Gidip bakayım efendim. "
Döndüğü zaman şöyle cevap verdi:
- " Kırk çuval portland çimentosu yüklü araba. Çimentoların menşei New Orleans. X ve Y inşaat şirketinin merkez şantiyesine gidiyormuş. "
Ve devam etti.
-" Uluslararası ulaşıma ait bir kamyon çuvallarını istasyondan almış. Çuvallardan biri patladığı için şimdi bunu değiştirmeye çalışıyorlar."

sözün özü:
Çalıştığınız yerde size haksızlık yapıldığını düşünmeye başladıysanız ,amirinizle konuşmadan önce , hani şu demin anlattığımız terfi edemediğinden şikayetçi olan memuru aklınıza getirin ,ve ondan sonra kararınızı verin...

Hiç yorum yok:

Web Analytics